loading...
نت ایران
نت ایران بازدید : 33 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

www.toppatogh.com | گزر از این بحران زناشویی

این نتایج حاصل بررسی هزاران نامه و ایمیل و بررسی در سایر سایت‌ها و مقالات مختلف جهانی است که به صورت ۷ مشکل عمده زندگی زناشویی مطرح‌ می‌شود.
مایه تاسف است که این هفت مشکل عمده باعث بروز بسیاری اختلافات زناشویی بوده است.
۱٫مسائل مالى :
بحران مالى و عدم تامین معاش و نیاز‌هاى روحی و جسمى دلیل بسیارى از بحران‌هاى خانوادگى در دنیاست.

۲٫انحرافات جنسى:


جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 20 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

www.toppatogh.com | رعایت بهداشت در روابط زناشویی- استفاده هفتگی از دوش واژینال با سرکه توصیه می شود.

-وفاداری به همسر و پرهیز از روابط جنسی متعدد.
-حفظ آرامش در محیط زندگی و پرهیز از تنش های روانی.
-هیچ گاه ادرار خود را نگه ندارید و پس از استحمام ادرار کنید. حتما قبل و پس از آمیزش جنسی ادرار کنید.
-از رابطه جنسی پر خطر اجتناب کنید.
-استفاده منظم از تمرینات ورزشی سبک.
- از وان آب داغ و جکوزی استفاده نکنید.
-حین مقاربت جنسی از لغزنده کننده های ( لوبریکانت ) غیر معطر و پایه آب ( محلول در آب ) استفاده کنید. از وازلین و لوبریکانت های حاوی سیلیکون استفاده نکنید.
-کاندوم ها و دیافراگم هایی از جنس لاتکس و ژل های اسپرم کش در برخی زنان ایجاد تحرک می کند که باید از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 32 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

www.toppatogh.com | جنس نوزاد خود را قبل از بارداری انتخاب كنید

انتخاب جنسیت جنین همواره با نوعی اما و اگر روبه‌روست. در واقع این روش‌ها تعیین جنسیت جنین را برای والدین تا حدودی میسر می‌کنند، اما با هیچ‌یک از این روش‌ها نمی‌توان گفت موفقیت حتمی است.

در حال حاضر تنها روش مطمئن و علمی تعیین جنسیت جنین در دنیا تکنیکی است به نام PGD* که در واقع مخفف عبارت «تعیین جنسیت پیش از لانه‌گزینی» است.

ایران نیز همپای جوامع پیشرفته دنیا به این تکنیک دست یافته است. هم‌اکنونPGD بیش از ۴ سال است که در ایران انجام می‌شود. اولین نوزاد تعیین جنسیت شده با روش PGD در ایران یک نوزاد پسر بود که در سال ۱۳۸۵ با سلامت کامل به دنیا آمد.

چگونگی تعیین جنسیت پیش از لانه‌گزینی


جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 23 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

www.toppatogh.com | اعتماد به نفس در روابط زناشویی

حساس آرامش و راضی‌بودن از بدن و رابطه زناشویی کار آسانی نیست اما در هر سنی امکا‌ن‌پذیر است. کافی است احساس آزادی درونی داشته باشید و نگاه مثبتی به خود بیندازید. داشتن اعتماد به نفس جنسی، یعنی جرأت دادن به خود برای ملاقات با همسر و وارد شدن به یک رابطه زناشویی بدون هیچ ترسی…

به عبارت دیگر، اعتمادبه‌نفس جنسی یعنی اعتماد داشتن به بدن خود و پذیرفتن تصویر آن همان‌طور که هست و توانایی‌هایی که دارد و لذتی که می‌تواند ایجاد کند. به کسانی که گمان می‌کنند بدنی ایده‌آل ندارند، نمی‌توان اظهار علاقه و با آنها رابطه‌ای را آغاز کرد زیرا دچار نوعی درگیری درونی می‌شوند و به مرور زمان، این درگیری باعث سستی بدنی و کاهش میل و اشتیاق جنسی خواهد شد.

نداشتن اعتماد به نفس جنسی به خصوص در میان زنان شایع است. اگر زنان مطمئن باشند از نظر جنسی جذاب هستند و همسرشان دوستشان دارد، اعتماد به نفس جنسی پیدا می‌کنند ولی اگر زنی احساس کند بین او و آنچه در اجتماع مد روز است؛ مانند جوانی، لاغری، عضلانی بودن و… شکاف عمیقی پیش آمده، نگاهی که به خود دارد منتقدانه‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند اعتماد به نفس جنسی او را تخریب کند. البته اعتماد به نفس جنسی در مردان هم مهم است. در واقع قدرت نعوظ، اندازه آلت تناسلی و حسی که به همسر خود منتقل می‌کنند و میزان توانایی در ارضا کردن همسر، اعتماد به نفس جنسی‌شان را بالا می‌برد.

چگونه اعتماد به نفس جنسی را افزایش دهیم؟


جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 36 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

www.toppatogh.com | حسادت های جنسی در زندگی زناشویی

شاید به جرات بتوان گفت، اکثر زنان و مردانی که در حال تجربه زندگی مشترک هستند، نسبت به همسر خود حساسیتهای ویژه ای دارند.

برای مثال آنان بهترینهای دنیا را برای همسرشان می خواهند، دوست دارند ساعات طولانی در کنار هم باشند، صحبتهای خصوصی را با هم در میان بگذارند و عمیق ترین و خالص ترین عواطف را نثار هم کنند و صد البته تمایل دارند که در این روابط تنها خودشان دو نفر سهیم باشند و نفر سومی وجود نداشته باشد. این مساله کاملاً طبیعی است و در اصطلاح نوعی حساسیت زناشویی قلمداد می شود که بطور قطع باعث حفظ هر چه بیشتر ارتباطات مثبت زن و شوهر می گردد چرا که باعث می شود هر یک از طرفین، احساس کند که برای همسرش قابل اهمیت و ارزش است و نقش اول را در زندگی او ایفا می کند. اما گاهی اوقات این حساسیت زناشویی بیش از حد شدید و حتی غیرمنطقی و مخرب به نظر می رسد و در اینجاست که دیگر نمی توان اصطلاح «حساسیت زناشویی» را نام برد چرا که رابطه زن و مرد وارد ابعاد بیمار گونه گشته است و یکی از طرفین (چه زن و چه مرد، که البته این مشکل در مردان بسیار فراگیرتر است) قصد دارد همسرش را منحصر به خود کرده و حتی حقوق طبیعی او را نایده می گیرد.


جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 51 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
برای پیشگیری از بارداری روش‌های مختلفی وجود دارد که هر زوج براساس موقعیتی که در‌آن قرار دارد یکی از این روش‌ها را برمی‌گزیند و …
البته هریک از این روش‌ها با درصد شکست متفاوتی همراه است و برخی از آنها برای پیشگیری موقت و برخی دیگر برای پیشگیری دائمی از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یکی از روش‌هایی که برای پیشگیری دائمی از بارداری به کار می‌رود وازکتومی است. این عمل که روی مردان انجام می‌شود از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های دائمی پیشگیری از بارداری به شمار می‌رود. با این وجود ابتدا در برخی کشورها مردان زیر بار انجام چنین عملی نمی‌رفتند. چرا که بر این باور بودند وازکتومی باعث بروز مشکلات جنسی در آنها می‌شود، اما به مرور با روشن شدن حقایق در مورد این روش بر تعداد افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، افزوده شد. هر چند هنوز هم برخی مردان به درستی با این روش آشنایی ندارند.
چرا وازکتومی؟

جهت عضویت در سایت کلیک کنید


نت ایران بازدید : 22 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

افرادی که عاشق می شوند این حس عجیب و ناشناخته را بیشتر در قلب و شاید در شکم خود احساس کنند اما حقیقت این است که احساس عشق توسط ۱۲ بخش ویژه از مغز و پیش از اینکه حتی فرد درباره این حس چیزی بداندایجاد می شود.

به گزارش مهر، استفانی اورتگ استادیار روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه سیراکاس در نیویورک معتقد است مغز انسان پیش از اینکه خود فرد آگاه شود عاشق شدن وی را احساس می کند. این به آن دلیل است که انسان نمی تواند فعال شدن بخشهایی ویژه از مغز خود را مشابه زمانی که بالا رفتن تپش قلب و یا حس دلشوره شدید خود را احساس می کند درک کند. در این شرایط مغز تنها سیگنالی به بدن ارسال کرده و به بدن اعلام می کند: اینجا اتفاقی در حال وقوع است.

در واقع احساساتی که در بدن برانگیخته می شوند نیز بر روی مغز تاثیر گذاشته و یک چرخه دائمی از عشق در فرد به وجود می آورد. به بیان دیگر، شاید حس عشق ابتدا از مغز آغاز شود اما این احساس مشابه یک مسیر دو طرفه میان بدن و مغز برای همیشه برقرار است.

اورتگ با اسکن مغز افرادی که عاشق شده اند موفق به کشف ۱۲ منطقه مغزی شده که در این دوران به شدت فعال شده و به همکاری یکدیگر به تولید دوپامین، اکسیتوسین، ادرنالین و واسوپرسین می پردازند، عوامل شیمیایی که با ایجاد احساس خوشی و اعتماد در ارتباطند.

مناطق فعال مغز فردی که عاشق شده است

به گفته وی شبکه بسیار ویژه ای در مغز وجود دارد که در هنگام ایجاد احساس عشق در فرد، سه سیستم اصلی در این شبکه فعال می شوند از جمله این سیستمها سیستم احساسی و سیستم انگیزشی هستند.

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.

بر اساس گزارش ان بی سی، محققان بر این باورند با درمان و بهبود دادن این بخش از مغز می توان روابط سالم تر و پایدارتری را میان انسانها را به وجود آورد.


جهت عضویت در سایت کلیک کنید

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 120
  • بازدید کلی : 3,307